Za stav vodoměru si odpovídají majitelé nemovitostí. Běžné ověření funkčnosti měřícího zařízení není složité a zákazník si jej může provést sám. Stačí pustit vodu a sledovat vodoměr. V opačném případě, kdy nepoužíváme vodu a vodoměr se stále protáčí, lze odhalit poruchu na přípojce. Zjištěnou závadu, či nefunkčnost vodoměru je potřeba ohlásit. Vadný vodoměr je na základě ohlášení majitele nemovitosti vyměněn pracovníky SčVK .
Kromě kontroly funkčnosti měřidla je nutné chránit vodoměr před poškozením. Stejně tak plomby umístěné před vodoměrem a za vodoměrem. Za jakékoliv poškození (ať mechanické či vlivem počasí) odpovídá majitel a veškeré náklady spojené s výměnou tak hradí.
Informace k různým situacím lze nalézt na www.scvk.cz. Pokud si zákazník neví rady má možnost využít telefonického kontaktu 840 111 111 nebo emailové adresy info@scvk.cz