Severočeské vodovody a kanalizace, a.s.

Zamrzlé vodoměry: Vodohospodáři apelují na jejich zabezpečení

2. března 2018

Karel Voříšek, moderátor: Silné mrazy začínají nepříjemně pociťovat majitelé rodinných domů a chat. Praskají vodovodní přípojky a přibývá poničených vodoměrů.

Podle vodohospodářů ale přibývá i havárií, o kterých majitelé nemusí vědět, ale mohou je stát desetitisíce. Na co si dávat pozor?

Renata Malíková, reportér: Majitelé této vodoměrné šachty teď mají veliký problém: Zamrzla jim voda a v domě jim neteče. A takových případů v těchto mrazivých dnech značně přibývá. Zamrzly vodoměry. Majitel je proto bude muset vodohospodáři nechat vyměnit a náklady s tím spojené uhradit.

Iveta Kardianová, mluvčí Severočeských vodovodů a kanalizací: Položka za nový vodoměr je kolem dvou tisíc korun. Ale samozřejmě se účtuje ještě i dopravné.

Renata Malíková, reportér: Ale pořád je to poměrně malá škoda v porovnání s tím, kdyby si majitelé zamrzlého potrubí nevšimli včas. To by jim totiž z peněženky odtekly desetitisíce.

Jindřich Zajíc, manažer provozu, Severočeské vodovody a kanalizace: Pokud se to neřeší, tak mráz se šíří po potrubí, a když to pak praskne někde v zemi za tím vodoměrem, tak se začne ztrácet voda, aniž člověk ví, že tam ta prasklina je. Nabíhá voda, kterou nespotřebuje, ale bude ji muset zaplatit.

Renata Malíková, reportér: A takovou prasklinou může za den odtéct voda i za 30 tisíc korun. Majitelé teď budou muset přípojku rozmrazit, a to třeba za pomocí přímotopu.

Iveta Kardianová, mluvčí Severočeských vodovodů a kanalizací: Apelujeme na zákazníky, ať se přesvědčí, že mají zabezpečen vodoměr tak, že se k němu mráz nedostane.

Renata Malíková, reportér: A není to nic až tak složitého.

Petr Schovánek, montér, Severočeské vodovody a kanalizace: Na potrubí použijeme tepelnou izolaci, rozřízneme a jednoduchým způsobem omotáváme...

Renata Malíková, reportér: Velký počet havárií vodohospodáři očekávají, až se lidé vydají na své chaty a chalupy a zjistí, jaké škody jim mráz na přípojkách a vodoměrech napáchal.

Důležité kontakty

Zákaznický - Havarijní telefon:

601 267 267

840 111 111

Žádost o vyjádření

Potřebujete vyjádření provozovatele k možnosti napojení na vodovodní nebo kanalizační řad, k dokumentacím a povolením?

Kariéra

Nepřehlédněte aktuální Nabídky zaměstnání v naší společnosti.

Staňte se členy našeho týmu.

Dotaz na kvalitu

V případě, že v interaktivní mapě nenaleznete potřebné informace o kvalitě dodávané pitné vody, použijte formulář.

Zákaznická data

Vstup do zákaznického portálu, kde můžete spravovat svá vyúčtování, kontrolovat faktury, zadávat samoodečty.

Přípojka a smlouva

Základní informace jak postupovat, chcete-li si zřídit vodovodní a/nebo kanalizační přípojku.

Česká Lípa Děčín Chomutov Jablonec nad Nisou Jilemnice Kadaň Liberec Litoměřice Žatec Louny Most Roztoky Špindlerův Mlýn Teplice Turnov Ústí nad
Labem
Varnsdorf Mapa