Na telefonní linku společnosti volala paní s dotazem, zda je výpadek kódu v systému SIPO. Pod touto výmluvou a s požadavkem předložení dokladu o poslední platbě se pokusil dostat do domácnosti zákaznice falešný zaměstnanec vodáren. „Naši zaměstnanci se prokazují průkazem, který má velikost běžné čipové karty a kromě názvu společnosti a jména zaměstnance je na něm i osobní číslo zaměstnance a fotografi e. Průkaz bez těchto znaků není průkazem zaměstnance SčVK,“ upozornila mluvčí vodáren Iveta Kardianová. Jak dodala, kvůli násilnému vniknutí do zákaznického centra a odcizení fi remního oblečení by měli nyní lidé po zaměstnanci vodáren požadovat zaměstnanecký průkaz vždy. Případně si lze informace ověřit na lince call centra 840 111 111.
Vždy si nechte ukázat průkaz
Podvodníci se vydávali za pracovníky vodáren už dříve, kdy pod záminkou vrácení peněz za stočné okrádali důchodce. „Nevěřte návštěvám, které se vydávají za zaměstnance vodáren, a požadujte prokázání jejich totožnosti pracovním průkazem,“ apelovala Kardianová. Někteří zloději se také vydávají za energetiky či zaměstnance pošty. Loni takto přišel o 90 tisíc korun devadesátiletý muž z Liberce, do jehož bytu ve Vaňurově ulici se vnutil zhruba pětadvacetiletý muž. Představil se jako pracovník plynárny a chtěl po seniorovi vyúčtování. Důchodce ho přinesl i s krabicí, kde měl úspory. Podvodník mu poté peníze ukradl. (svj)