Severočeské vodovody a kanalizace, a.s.

Vodohospodáři vyzývají majitele nemovitostí: „Zkontrolujte si přípojky“

6. března 2018

Současné dny provázejí velké výkyvy teplot. Mrazy a následná oteplení způsobují pohyb zeminy, v jejímž důsledku dochází k tlaku na potrubí a prasklinám.

Vodohospodáři společnosti Severočeské vodovody a kanalizace, a.s. (SčVK) v těchto dnech řeší nárůst poruch na vodovodních řadech. Poruchy se týkají i přípojek, které jsou majetkem vlastníka nemovitosti. V těchto dnech je vhodné zkontrolovat si přípojku a zabránit tak případnému úniku vody, který stojí majitele nemovitosti nemalé peníze.  

Řešení nouzových situací spojených s únikem vody

SčVK nabízí svým smluvním zákazníkům zdarma službu pro řešení nouzových situací spojených s únikem vody. Asistenční služba zahrnuje domácí asistenci - odborné práce, směřující k odstranění nouzové situace spojené s únikem vody za vodoměrem a částečnou refundaci úniku vody.

V případě, že má zákazník platnou smlouvu na dodávku vody z veřejného vodovodu uzavřenou se společností SčVK, může v případě nouzové situace využít asistenční služby na telefonním čísle 212 812 212. To je číslo dispečinku společnosti United Assistance. Zde nahlásí jméno, příjmení, telefonní číslo, číslo a adresu odběrného místa pro možnost identifikace a upřesní podrobnosti. „Upřesnění vzniklé situace je velmi důležité. Na základě informací od zákazníka posílá dispečer odborníka na opravu,“ vysvětluje mluvčí společnosti SčVK Iveta Kardianová.

Odběratel má nárok na poskytnutí tří asistenčních zásahů zdarma v rámci jednoho odběrného místa za jeden kalendářní rok. Na refundaci vzniká nárok v případě úniku vody větším než 10 m³. Maximální limit pro refundaci úniku vody je stanoven na 15 000 Kč. Za první dva roky fungování Asistenční služby byla pomoc poskytnuta ve 269 případech a refundace vyplacena 55 zákazníkům. 

Havárie řešíme rychle s ohledem na zákazníka

Při každé havárii, jejíž oprava si vyžádá přerušení dodávky vody, se zaměstnanci snaží eliminovat dopad na zákazníka. V případě, že to distribuční síť umožňuje, je zásobování přepojeno na vedlejší řad a zákazník havárii nezaznamená, neboť doma v kohoutku mu voda stále teče. V případě, že přepojení zásobování na vedlejší řad není možné, je havárie řešena pokud možno v co nejkratším časovém horizontu a v termínu nejméně kritickém pro zásobování obyvatel. Stejným způsobem jsou řešeny i plánované odstávky při rekonstrukcích vodovodů.

V loňském roce SčVK opravily 4 596 havárií na 9 648 kilometrech provozované vodovodní sítě. Plánované odstávky velkého rozsahu řešily v době letních prázdnin, mimo provoz škol nebo v nočních hodinách.

Přejete si být včas informováni, proč Vám neteče voda?

SčVK zasílají zdarma svým zákazníkům zaregistrovaným do systému SMS INFO prostřednictvím SMS služby informace o přerušení dodávky vody, haváriích, některých větších provozních událostech, týkajících se výhradně adresy uvedené v registraci. K 31. 12. 2017 této služby využívalo 37 548 zákazníků. SčVK odeslaly 71 280 SMS zpráv.

Důležité kontakty

Zákaznický - Havarijní telefon:

601 267 267

840 111 111

Žádost o vyjádření

Potřebujete vyjádření provozovatele k možnosti napojení na vodovodní nebo kanalizační řad, k dokumentacím a povolením?

Kariéra

Nepřehlédněte aktuální Nabídky zaměstnání v naší společnosti.

Staňte se členy našeho týmu.

Dotaz na kvalitu

V případě, že v interaktivní mapě nenaleznete potřebné informace o kvalitě dodávané pitné vody, použijte formulář.

Zákaznická data

Vstup do zákaznického portálu, kde můžete spravovat svá vyúčtování, kontrolovat faktury, zadávat samoodečty.

Přípojka a smlouva

Základní informace jak postupovat, chcete-li si zřídit vodovodní a/nebo kanalizační přípojku.

Česká Lípa Děčín Chomutov Jablonec nad Nisou Jilemnice Kadaň Liberec Litoměřice Žatec Louny Most Roztoky Špindlerův Mlýn Teplice Turnov Ústí nad
Labem
Varnsdorf Mapa